Anàlisi sintàctica d’una ruptura

29 03 2011

“Ella m’acaba de deixar”
“Ella”, subjecte
“Deixa”, verb
“A mi”, complement directe
Fins aquí tot bé, tot correcte
 
Anem a la següent frase
M’ha dit:
“M’agrades molt i ho vull deixar”
Aquí tenim dues oracions ben diferenciades
La conjunció copulativa “i”
Funciona com a barrera
però també com a amfetamina
Les dues frases es creixen i s’estimulen
sense fer-se la traveta
 
Diferent seria:
“Et deixo però m’agrades”
“M’agrades però jo plego”
Veieu la diferència?
Aquí tenim el “però”
una conjunció adversativa
Les dues frases s’embruten i es mitiguen
perquè aquí la coordinació és restrictiva
 
Passem a la última frase
La meva resposta:
“D’acord, sí, d’acord,
però tanmateix, no obstant, si més no…
em cago en la puta!”
Amb tot el que us he explicat
Feu vosaltres mateixos
L’anàlisi de l’estructura

Anuncis

Accions

Information




